Pozor na investování s FX Net

fxnetV poslední době se na našem webu hromadí negativní příspěvky ohledně investování s FxNet, proto jsme se po domluvě s bývalým klientem FxNet rozhodli publikovat jeho příběh. Říkejme mu například Petr.

Níže je uveden popis Petrových problémů tak, jak je zaslal emailem společnosti FxNet. Jedná se o okamžik, kdy už byl jeho účet ztracený a Petr se snažil získat alespoň vyjádření k nestandardnímu chování FxNet, jak vyplývá z emailu.

Přesné znění Petrova emailu

Dobrý den,

váš přístup k vyřizování mé reklamace z 20.6.2016 byl od začátku zcela povrchní, nikdy jste plně a přesvědčivě nereagovali na mé další argumenty a doplnění skutkové podstaty reklamace. Ve svém emailu ze dne 27.10.2016 jsem vás upozornil, že jste dosud nereagovali na mnohé mé námitky k vašim zdůvodněním odmítnutí reklamace a proto přikročím k řešení prostřednictvím ČNB. Rovněž ve vaši odpovědi ze dne 31.10.2016 jste nereagovali zvláště na můj email ze dne 30.8.2016. Před odesláním mé stížnosti na fungování společnosti FxNet k ČNB jen stručně shrnu mé nejpodstatnější informace.

  1. Dne 10.6.2016 jsem odeslal na můj účet 4008712 u FxNet částku 42 000 Kč a zároveň jsem po domluvě s panem Ulrichem ihned poslal printscreeny za účelem připsání temporary depozitu. Do půl hodiny mi sdělil, že mi tento byl úspěšně připsán. Následně jsem u pana Ulricha urgoval nepřipsání temporary depozitu pro jeho nedostupnost až 13.6.2016 v 15 hodin. Až tehdy mi sdělil, že bohužel připsání temporary depozitu bylo odmítnuto. V té době již započala devastace mého účtu a odeslána částka 42 000 Kč nebyla stále na můj účet připsána, proto jsem ho požádal, aby urychleně zastavil připisování této částky, neboť to v tom okamžiku již přestalo být účelné a nemohlo zastavit rychlou devastaci účtu.
  2. Můj pokyn prostřednictvím pana Ulricha k nepřipsání dne 10.6.2016 odeslané částky 42 000 Kč nebyl proveden a přesto byla tato částka na můj účet připsána, navíc se značným zpožděním, v rozporu s obvyklými časy bankovních převodů z účtu na účet až 14.6.2016 v 15 hodin. Dosud mi také nebylo zdůvodněno připsání této částky na účet s tak velkým zpožděním.
  3. Postrádám vaši jednoznačné vyjádření, že vaše společnost neposkytla informace zveřejněné na stránkách http://www.forextrick.cz/spolecnosti/fxnet/.
  4. Za celou dobu nepřiměřeně dlouhého vyřizování mé reklamace jsem neobdržel vyjádření vedení vaši společnosti o regulérnosti libovolného počínání obchodníka, neopírající se o jednoznačná pravidla při udělování temporary depositu.
  5. Bonus ve výši 3 000 USD byl poskytnut až dne 27.6.2016, kdy devastace mého účtu byla taková, že neumožňovala jeho zásadní záchranu. Kdyby jste tento bonus poskytli místo temporary depozitu dne 10.6.2016, mohl by podstatným způsobem přispět k záchraně mého účtu a dnes místo dlouhého vyřizování reklamace, bych Vám vděčil za záchranu 54 879 USD.
  6. O způsobu komunikace a řešení problémů s klientem svědčí také fakt, že pan Ulrich měl zákaz komunikace se mnou a od doby podání reklamace již nebral mé telefonáty.
  7. Přes mé opakované výzvy abyste mi sdělili jméno a funkci osoby, případně osob, které se mnou komunikovali při vyřizování mé reklamace, jste mi tuto informaci neposkytli a vždy vystupovali anonymně jako support team.


 

Prohlédněte si ukázku některých Petrových obchodů

Jak je vidět z obrázku, první týden se účet ještě nevyvíjel špatně, vše začalo od druhého týdne, kdy došlo ke ztrátě přibližně 5000 USD.

Lež o (ne)poskytnutí temporary depositu

Z výše uvedeného emailu je patrné, že Petr odkazuje na dnes již neexistující portál Forextrick.cz, avšak v prvních měsících roku 2016 FxNet na základě doručených printscreenů o odeslaných penězích z bankovního účtu poskytovala investorům temporary deposit, který umožňoval jejich klientům okamžité zapojení do obchodování z bankovního účtu odeslaných peněz. V popisovaném případě byl klient poradcem FxNet informován, že temporary deposit byl poskytnut a teprve po třech dnech byl stejným poradcem informován o opaku. Temporary deposit měl sloužit k podpoře ohroženého účtu, jeho neposkytnutí způsobilo rychlou devastaci účtu, proto Petr požádal poradce, aby odeslané peníze již nebyly na účet připisovány, neboť se dalo očekávat, že i tyto budou poklesem kurzu pohlceny. Tento pokyn klienta nebyl respektován a FxNet o další den později přesto peníze na účet připsal s následkem i jejích ztráty.

Tento fakt v kombinaci se ztrátou více než 54 000 dolarů za necelé 2 měsíce při investici do spravovaného účtu rozhodně není něco, co by se mohlo běžně přejít. Proto se Petr rozhodl podat podnět k řešení nastalé situace k ČNB, když FxNet nereagoval na jeho stížnost. O vyjádření ČNB vás budeme informovat příště.

Protože je vždy dobré mít odpověď z obou zúčastněných stran, rozhodli jsme se kontaktovat FxNet. Nejprve se ukázalo, že to tak snadné není, protože na internetu není snadno dostupný kontakt na českou pobočku. Petr nám jej ale dodal. FxNet však na náš email doposud neodpovědělo.

Jaký je váš názor?

Jaká je Vaše zkušenost s FxNet? Zanechte nám komentář pod článkem a nebo ještě lépe přímo u naše příspěvku o FxNet. Pomůžete tím ostatním, aby udělali to správné rozhodnutí.

4 komentáře k “Pozor na investování s FX Net”
  1. Článek je nesrozumitelný.
    Jaká devastace?, kdo devastoval/obchodoval?
    V nadpisu se píše o 50 000 USD, ale v článku je sotva 50 000 Kč

    • Dobrý den Romane,

      Děkujeme za dotaz, omlouváme se, že není vše úplně jasné. Jedná se o investiční účet, tedy se o něj staral FxNet. Ano, 50 000 Kč byla až další částka, který byla poslána později, aby se doplnilo množství kapitálu na účtu.

      • Dobrý den,

        z článku jsme pochopil to, že pan Petr si poslal na svůj účet 42 000 Kč a pak to chtěl vzít zpět a jelikož to obchodník neudělal a peníze mu připsal až 3 dny po odeslání z jeho účtu, bude si stěžovat u ČNB. Jaká je ale souvislost mezi pozdě připsanými 42 000 Kč a ztrátou 54 000 USD. Nevím jaká je standardní doba pro připsání peněz na účet při bankovním převodu, ale požadavek na nepřipsání peněz, které někdo odeslal mi přijde jako úplný nesmysl. Udělám v bankovnictví převod svých peněz a pak budu volat do banky příjemce, ať to nepřipisují na účet, na který jsme to poslal.

        A navíc jsem teď koukal na stránky FX Net a pokud to chápu správně tak je to klasický on-line broker, tedy se o účet nestará broker, ale klient.

        Ale jsme zvědav jak ČNB posoudí pozdní připsání peněz.

      • Asi dostal MC-ko. Zenska s menom Margin Call mu volala a chcela další cash.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Navigace