Růst předplatitelů Netflixu se po pandemické boomu zpomaluje, akcie se propadly o 11 %

Společnost Netflix Inc. uvedla, že pomalejší produkce televizních programů a filmů během pandemie poškodila růst předplatitelů v prvním čtvrtletí, kdy v úterý klesl podíl největší streamovací služby na světě o 11 %.

Zhruba 3,98 milionu lidí se zaregistrovalo do sítě Netflix od ledna do března, což je podle průzkumu analytiků společnosti Refinitiv pod průměrnou projekcí 6,25 milionů lidí.

Netflix odhaduje, že ve druhém čtvrtletí přidá pouze 1 milion nových streamovacích zákazníků. Analytici očekávali předpověď téměř 4,8 milionu.

Zdá se, že s postupným očkováním a uvolňováním opatření souvisejících s pandemií koronaviru se postupně ochlazuje i rychlý nárůst předplatitelů Netflix.

Akcie Netflixu klesly o 11 % po uzavření trhu v post-marketu na 489,28 USD, čímž se zmenšila tržní kapitalizace společnosti o 25 miliard dolarů. Akcie společnosti přitom vzrostly za posledních 12 měsíců o 27 % ve srovnání s 63% nárůstem technologického indexu Nasdaq Composite.

Zdroj: https://www.google.com/finance/quote/NFLX:NASDAQ?window=5Y

Netflix uvedl, že nevěří, že se v tomto čtvrtletí významně změnila konkurence nebo ovlivnily nové registrace uživatelů.

Společnost předpokládala, že růst členství se zrychlí v druhé polovině roku, kdy kromě jiných titulů uvede nové série „You“, „Money Heist“ a „The Witcher“ či akční film „Red Notice“.

Analytici předpokládají, že lidé budou trávit méně času streamováním kvůli rozšířenému očkování proti viru COVID-19.

Konkurenční mediální společnosti prohlásili streaming za svou prioritu a utrácejí miliardy, aby konkurovaly Netflixu. Walt Disney Co. Disney + překročil v březnu 100 milionů předplatitelů. Celkový počet streamujících zákazníků Netflixu byl na konci března 207,6 milionu.

Podíl Netflixu na nových amerických předplatitelých se v průběhu čtvrtletí snížil na 8,5 % z 16,2 %, což je stejný pokles jako ve stejném období minulého roku, uvádí Kantar Media.

Během tohoto čtvrtletí Netflix ztratil jeden ze svých nejpopulárnějších titulů, když se komedie „The Office“ přesunula do streamovací služby Peacock společnosti Comcast Corp.

Celkový počet nových zákazníků Netflixu v Evropě byl 1,8 milionu, v Asii 1,36 milionu a v Latinské Americe 360 000.

„Co se neočekávalo byla síla zpomalení na mezinárodních trzích, kde je konkurence výrazně nižší,“ uvedl analytik eMarketer Eric Haggstrom.

Společnost v prvním čtvrtletí vydělala 3,75 USD na akcii, čímž překonala odhady analytiků na 2,97 USD za akcii. Tržby se zvýšily na 7,16 miliard dolarů z 5,77 miliard dolarů v průběhu tohoto čtvrtletí.

Čistý příjem stoupl na 1,71 miliardy dolarů, nebo 3,75 dolarů na akcii, ze 709 milionů dolarů nebo 1,57 dolarů na akcii o rok dříve.

Martin Krištoff, CFDWorld

1 Hvězda2 Hvězdy3 Hvězdy4 Hvězdy5 Hvězd (Zatím nehodnoceno)
Loading...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Hledáte broker s nejnižšími poplatky?

Navigace