Alibaba versus Tencent. Který z gigantů je lepší mít v portfoliu?

Mezi Alibaba Group Holdings (NYSE:BABA) a Tencent Holdings (OTC:TCEHY) je v tomto roce viditelný rozdíl – vývoj cen dvou čínských lídrů v sektoru internetových obchodů zaznamenává divergenci. Obě společnosti byly zasažené ekonomickými těžkostmi asijského regionu, které potlačují spotřebitelské výdaje a reklamu.

Největší čínský gigant elektronického obchodu – Alibaba (jehož akcie tento rok vzrostly o 28 procent) – však tento hluboký pokles zvládl o hodně lépe než Tencent. Ten nadále zaostává, v roce 2019 dosáhl jen 8 procent. 

Po “bolestivém” roce 2018, kdy cena akcií společnosti Alibaba klesla o 20 procent, se navzdory nepříznivé geopolitické situaci vyvíjí poměrně slibně. Tencent ztratil téměř čtvrtinu své hodnoty za stejné období, kdy čínskou ekonomiku zasáhly vyhlídky na “zničující” obchodní válku s USA.

Alibaba, jejíž trhy Taobao a Tmall spojují obchodníky s čínskými spotřebiteli, ve své nejnovější čtvrtletní zprávě zveřejnily údaje o příjmech. Podle výsledků je zřejmé, že síla jejich platforem zůstává neporušená (navzdory zpomalení čínské ekonomiky a narušení na makroúrovni). Minulý měsíc Alibaba mírně překonala očekávání analytiků, kdy příjmy společnosti vzrostly o 42 procent, zatímco čistý příjem se více než zdvojnásobil.

To, co izolovalo “čínský amazon” od vlivu narůstající obchodní války mezi USA a Čínou, byl masivní posun spotřebitelů k internetovým nákupům spojený s propagací prodeje v celé zemi. Růst v oblasti cloud computingu, který ovládá polovinu tržního podílu prajiny, se zvýšil o 66 procent.

Alibaba má v budoucnosti mnohem větší šance na růst a diverzifikaci. Společnost investovala značné prostředky do expanze v oblasti cloud computingu otevřením nových datových center v Evropě, na Středním východě, v jižní Asii, v jihovýchodní Asii a na domácím čínském trhu. Alibaba má jedinečnou příležitost k tomu, aby spojila online a offline svět v potravinovém sektoru, ale i mimo něj. Společnost směřuje hlouběji do nových sfér včetně financí, zdravotnictví, filmů a hudby.

Tencent: divize her čelí regulačním překážkám

Tencent, někdy také označovaný i jako čínský Facebook, se nadále snaží zotavit z loňského zpomalení. Je to proto, že v roce 2018 čínské vládní kontroly zasáhly lukrativní herní byznys. Makro prostředí, ve kterém působí, se kromě toho zhoršilo – společnosti výrazně zpomalily svoje výdaje na propagaci Tencentu. Bohužel, velké množství makro faktorů, které by podpořily zotavení společnosti, stále chybí.

Společnost minulý měsíc reportovala svoje zisky za druhý kvartál. Výnosy z online reklam rostly hůře, než se očekávalo. Nejnovější důkaz této přetrvávající slabosti přišel, když společnost minulý měsíc vykázala své příjmy za druhé čtvrtletí. Výnosy z online reklam totiž rostly hůře, než se očekávalo.

Když se tržby sociálních médií zvýšily o 28 procent, příjmy z mediálních reklam klesly o 7 procent. Kvůli neočekávaným ve vysílání určitých seriálů. Analytici se kromě herní divize soustředí i na úsilí společnosti Tencent – konkrétně usilují o diverzifikaci svojí příjmové základny zvýšením prodeje služeb WeChat Pay, cloud computingu a správy majetku.

Alibaba, jejíž akcie se obchodují kolem úrovně 170 dolarů na akcii, se bezpochyby osvědčí jako lepší investice pro všechny investory, kteří už mají akcie ve svých portfoliích. Síla společnosti v oblasti e-commerce ji udržuje izolovanou od různých makro rizik, kterým čelí ostatní hráči na trhu.

Martin Krištoff, CFDworld

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete snížit poplatky z obchodování? Registrujte se!

Navigace