Připlatíme si za letenky? Šéf společnosti Ryanair má jasno

Prudký nárůst cen pohonných hmot má dopad nejen na automobilový průmysl, ale v poslední době pravděpodobně také výrazně ovlivňuje výběr prázdninových destinací, které turisté navštěvují díky výhodným nabídkám nízkonákladových leteckých společností. Generální ředitel společnosti Ryanair Michael O’Leary oznámil, že éra levných letenek za méně než 10 eur končí.

Zpravodajský web BBC uvedl, že letecká společnost již neplánuje nabízet lety za extrémně nízké ceny, protože náklady na pohonné hmoty výrazně rostou. O’Leary dále uvedl, že se očekává, že průměrná cena letenky společnosti se v příštích pěti letech zvýší z loňských 40 eur na přibližně 50 eur, což představuje nárůst o 25 %. 

Náklady na dovolenou porostou

Spolu se stále rostoucí inflací a s ní spojeným růstem životních nákladů to pro občany nepředstavuje pozitivní zprávu.  Případní zájemci o dovolenou budou muset za svou vytouženou dovolenou zaplatit řádově desítky procent na osobu. Vzhledem k tomu, že na principu nabídky nízkonákladových letenek fungují i další společnosti, například EasyJet a Wizz Air, lze pravděpodobně očekávat podobný scénář i v jejich případě.

Lidé se zaměřují na levnější alternativy

Na druhou stranu šéf Ryanairu uvedl, že si nemyslí, že by lidé začali snižovat počet letů kvůli zvýšení cen letenek. Je pravděpodobnější, že se při výběru zaměří na levnější destinace, aby udrželi svůj rozpočet v mezích a zároveň si užili příjemnou dovolenou.

Dopad na akcie společnosti

V reakci na informaci o zvýšení cen letenek se tržní hodnota akcií společnosti během čtvrtečního obchodního dne vyvíjela různorodě, ale nezaznamenala žádné výrazné ztráty.  Zpočátku byla v zelených číslech, ale později své zisky odepsala. V 18 hodin středoevropského času se jeho hodnota pohybovala pod 75 USD za akcii, zatímco těsně po zahájení obchodního dne se pohybovala kolem 75,5 USD za akcii.*

Komerční lety také čelí kritice kvůli emisím

Komerční letecký průmysl v současné době rovněž čelí tlaku na snižování emisí uhlíku, na něž celosvětově připadá přibližně 2,4 %. Cílem kampaní na toto téma je přesvědčit lidi, aby přešli na jiné druhy dopravy, například silniční (kde se trend pomalu, ale jistě přesouvá k elektromobilitě) nebo železniční.

Autorem Olívia Lacenová, Analytička společnosti Wonderinterest trading Ltd.

* Minulá výkonnost není zárukou budoucích výsledků.

1 Hvězda2 Hvězdy3 Hvězdy4 Hvězdy5 Hvězd (Zatím nehodnoceno)
Loading...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Hledáte broker s nejnižšími poplatky?

Navigace