Kvalita nebo kvantita? Apple TV+ převálcuje konkurenci

Asi nikdo nepochybuje o tom, že pokud jde o největší výběr televizních pořadů, dokumentů, seriálů nebo filmů, Netflix v oblasti streamování vítězí. Co se týče kvality nabízeného obsahu, je to trochu jiný příběh.

Podle hodnocení statistického portálu Self Financial v tomto ohledu zvítězila Apple TV+. Společnost tak předstihla další větší konkurenty, jako je HBO Max, která obsadila druhé místo, a Disney+, která se umístila na třetím místě.

Kvalita klesá

Průzkum, z něhož výsledky vycházejí, je založen na hodnocení diváků na populárním portálu IMDb. Řada Apple TV sice čelí konkurenci „jen“ asi 115 titulů, ale dominuje už jen díky filozofii kvality obsahu. Celkově však hodnocení ukázalo, že kvalita všech streamovacích služeb se oproti roku 2021 zhoršila. Při srovnání letošního a loňského roku si ve sledovanosti paradoxně nejvíce pohoršila vítězná Apple Tv.

Nejméně spokojení jsou předplatitelé se službou Netflix

Průzkum filmového portálu Variety ukázal, že předplatitelé jsou nejméně spokojeni (s nabídkou Netflixu, který se v tomto ohledu umístil na posledním místě mezi ostatními streamovacími společnostmi. Důvodem tohoto umístění Netflixu v průzkumu je pravděpodobně z dlouhodobého hlediska cena předplatného, která je mezi konkurencí nejvyšší. Obecně totiž platí, že za cenu prémiového předplatného si uživatel může zaplatit až dvě různé platformy, což znamená i rozsáhlejší obsah.

Počet uživatelů klesá

V dubnu Netflix zveřejnil své čtvrtletní výsledky, z nichž vyplynulo, že poprvé v historii klesl počet uživatelů celkem o 200 tisíc a očekává se, že pokles bude pokračovat až na 2 miliony. Akcie společnosti na burze v té době reagovaly na tuto zprávu poklesem hodnoty o 25 %, z něhož se dodnes nevzpamatovaly.  Zatímco ve stejném období před rokem se hodnota pohybovala kolem 530 USD za akcii, nyní činí 189 USD za akcii. Podle údajů serveru Investing.com se akcie společnosti od začátku roku 2022 celkově propadly o 66 procent.  

Důvody propadu

Odliv uživatelů byl logický – služba zaznamenala největší nárůst uživatelů během pandemie, kdy lidé trávili čas převážně doma. Po uvolnění omezení začal počet předplatitelů přirozeně klesat. Dalších 700 tisíc předplatitelů ztratila společnost v důsledku pozastavení svých služeb v Rusku po vpádu jeho vojsk na Ukrajinu. Zákazníky Netflixu nepotěšilo ani oznámení, že plánuje zavést systém proti sdílení hesel, aby zabránil lidem sledovat službu zdarma a sdílet ji s rodinnými příslušníky. 

Levnější předplatné s reklamou

Vzhledem k tomu, že Netflix na začátku roku zvýšil ceny předplatného na domácím trhu v USA, Velké Británii a Irsku, nevypadá to, že by hodlal motivovat potenciální předplatitele k aktivaci svých služeb snížením ceny stávajících nabízených balíčků. Na druhou stranu spěchá s uvedením levnější verze předplatného pro veřejnost, která by mohla nalákat nové diváky. Bude však obsahovat reklamy.

Zdá se, že Netflix má nejlepší období růstu za sebou. Konkurence nepolevuje, a pokud nedojde k opravdu radikálnímu průlomu a výrazně pozitivním informacím, nevypadá to pro akcie společnosti v nejbližší době dobře.

Olivia Lacenová, hlavní analytička společnosti Wonderinterest Trading Ltd.

1 Hvězda2 Hvězdy3 Hvězdy4 Hvězdy5 Hvězd (Zatím nehodnoceno)
Loading...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

*

Chcete snížit poplatky z obchodování? Registrujte se!

Navigace