Měsíc od IPO About You: Cena akcií ztrácí dech

Společnost About You vstoupila na burzu ve Frankfurtu nad Mohanem již v polovině června. Emisní cena za akcii byla stanovena na 23 EUR za kus, přičemž v průběhu dne vzrostla cena akcií až o 17 procent.* V prvních dnech obchodování překročila hranici 26 EUR za akcii. * Od té doby však uběhlo už několik týdnů a zdá se, že hodnotě společnosti dochází na burze dech.

Zatímco primární úpis akcií na trhu a prodej 21procentního podílu přinesl společnosti výnos ve výši 842 milionů EUR, což přesáhlo očekávání firmy. * Ta chtěla z prodeje svých akcií získat 600 milionů EUR. Ohodnocení About you dosáhlo díky IPO 3,92 miliardy EUR. Začátkem tohoto týdne se už cena společnosti na frankfurtské burze pohybovala okolo 24,74 EUR za akcii. * Navzdory poklesu hodnoty jedné akcie vzrostla tržní kapitalizace společnosti na 4,61 miliardy EUR.

Graf: Vývoj hodnoty akciíí About You na burze (businessinsider.com) * Informace o vývoji hodnoty akcií za celé období, ve kterém byly akcie obchodované, lze nalézt na https://markets.businessinsider.com/stocks/about_you-stock.

Zdá se, že šílenství kolem vstupu společnosti na burzu už utichlo a akcie internetového prodejce oblečení musí čelit tvrdé realitě. Alespoň prozatím. Výtěžek z prodeje akcií chce firma použít na expanzi v zahraničí a na rozvoj technologické platformy pro firmy, což by jí pomohlo ještě více zvýšit tržby, které za poslední rok (do konce února) zvýšila o 57 procent na 1,17 miliardy EUR. V tomto roce očekává firma další zvýšení tržeb o 40-50 procent [1]. Jak uvedl spoluzakladatel firmy Tarek Müller pro agenturu Reuters, v posledním čtvrtletí vykázala společnost poprvé od svého založení pozitivní zisk před zdaněním, úroky a odpisy.

Během léta se opatření spojená s pandemií zmírnila i díky stoupajícímu počtu očkovaných a lidé otočili svou pozornost ve větší míře od e-shopů zpět ke kamenným obchodům. Ale ne všichni. Značná část populace si už zvykla na pohodlný nákup prostřednictvím digitálního prostoru, o čemž svědčí i počet online nákupů, který každý rok roste. Navíc některé země již dnes čelí třetí vlně pandemie a s přicházejícím podzimem se mohou restrikce opět zpřísnit. I když tentokrát to už budou zejména neočkovaní, kterým se pravděpodobně zmenší komfort volného pohybu. Uvidíme, jak se situace vyvine a do jaké míry z toho budou opět těžit zejména prodejci, kteří se vezou na vlně “digitální doby”.

Kromě německého prodejce letos absolvoval primární úpis akcií například i online prodejce Zalando.

[*] Minulá výkonnost není zárukou budoucích výsledků

[1] Výhledová prohlášení vycházejí z předpokladů a aktuálních očekávání, které mohou být nepřesné, nebo z aktuálního ekonomického prostředí, které se může změnit. Taková prohlášení nejsou zárukou budoucí výkonnosti. Zahrnují rizika a další nejistoty, které se dají těžko předvídat. Výsledky se mohou podstatně lišit od výsledků vyjádřených nebo implikovaných v jakýchkoli výhledových prohlášeních.

1 Hvězda2 Hvězdy3 Hvězdy4 Hvězdy5 Hvězd (Zatím nehodnoceno)
Loading...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Hledáte broker s nejnižšími poplatky?

Navigace