Vývoj mobilních aplikací: Trendy a budoucnost mobilního obchodování

Vývoj mobilních aplikací: Trendy a budoucnost mobilního obchodování

Ať už se pohybuje v oblasti internetového obchodování nějakou dobu nebo na trhu teprve začínáte, jistě víte, že každý brooker potřebuje mít po ruce nástroj, se kterým může spravovat své portfolio v reálném čase. Skvělým nástrojem jsou v tomto ohledu mobilní aplikace, které by však měly splňovat řadu požadavků moderního uživatele. Na co vše se nesmí při vývoji mobilních aplikací zapomínat, abyste svým klientům nabídli skutečně efektivní investiční nástroj?

Přívětivé uživatelské rozhraní

Každá mobilní aplikace, ať už se jedná o jakýkoli obor, by měla mít skutečně vyladěný interface. O to by se již při jejím vývoji měli postarat zkušení UX a UI designéři. Ti by při návrhu aplikace měli vycházet nejen z analýzy potřeb uživatelů, ale i samotného zadavatele.

V oblasti UX designu se řeší především funkčnost aplikace, tedy skutečnost, zda mobilní aplikace skutečně plní svůj účel a funkci v rámci jednoduchého ovládání.

UI design se pak zaměřuje především o to, jak aplikace a její prvky působí na jejího uživatel. Obecně totiž platí, že každé kliknutí navíc uživatele od používání takového nástroje odrazuje, případně klesá pravděpodobnost požadované konverze.

Skutečně přívětivé uživatelské rozhraní by tak mělo být souladem mezi UX a UI designem. Všechna navrhovaná řešení by pak vždy měla být opakovaně testována, a to nejen v rámci pilotního provozu. V této fázi vývoje mobilní aplikace je nezbytná vzájemná součinnost dodavatele a klienta.

Maximální zabezpečení je samozřejmostí

V současné době, kdy jsou pokusy o kybernetické útoky prakticky na každodenním pořádku je nezbytné, aby aplikace pro mobilní obchodování byly maximálním možným způsobem zabezpečeny.

Kromě implementace nejmodernějšího zabezpečení, je samozřejmě nezbytné, aby byla mobilní aplikace pro obchodování navržena pro více platforem a odpovídala nejmodernějším trendům. Sem se jistě řadí vícefaktorové zabezpečení, kde heslo není jediným prvkem, jež přihlášení do aplikace zabezpečuje.

Vždy je co zdokonalovat, a u mobilních aplikací to platí dvojnásob

Ať už se jedná o mobilní aplikace pro obchodování, online nákupy, předpověď počasí nebo vzdělávání, žádná aplikace prostě není bez chyb a vždy je, co zdokonalovat. Při výběru dodavatele mobilní aplikace je tak nezbytné hledat partnera, který si je toho vědom. Práce na mobilních aplikacích tak musí probíhat nejen po jejich pilotním provozu, ale i po konečné produkci. Oblíbená a úspěšná mobilní aplikace totiž nesmí začít zastarávat, protože jinak ji konkurence porazí.

V posledních dvou letech se stále častěji klade důraz na implementaci chatbotů, kteří pomohou uživatelům s vyřízením základních dotazů. Odpověď díky nim uživatelé aplikace získají rychle a pouze složitější problémy vyžadují kooperaci s reálným pracovníkem zákaznického servisu nebo technického oddělení.

Zároveň narůstá i význam strojového učení, na jehož základě se dokáže aplikace částečně přizpůsobit potřebám jejího uživatele. To totiž neplatí jen v otázkách zobrazování relevantních reklam, ale především může v rámci aplikace uživatele upozornit na nové funkce, které odpovídají jeho preferencím.

Nezapomínejte ani na možnosti geofancingu

V případě, že chcete svým zákazníkům, respektive klientům poskytovat své služby nejen prostřednictvím mobilní aplikace, ale máte i poradenská místa, můžete je na ně pozvat, jakmile budou poblíž.

V praxi to znamená, že pokud je mobilní zařízení na základě dat z Wi-Fi nebo GPS lokalizovaná v určité vzdálenosti od vaší pobočky, přijde mu předem definovaná zpráva. V jejímž rámci můžete promovat třeba pomoc s rozšířením portfolia.

1 Hvězda2 Hvězdy3 Hvězdy4 Hvězdy5 Hvězd (Zatím nehodnoceno)
Loading...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Hledáte broker s nejnižšími poplatky?

Navigace